Viive Einfeldt

Viive Einfeldt
Viive on kirglik õppija ja areneja, kelle teekond koolitajana on andnud talle sügava arusaama sellest, kuidas muuta mõtted tegudeks ning luua tasakaalu ja harmooniat nii eneses kui suhetes.
Ta usub, et igaüks loob reaalsust oma mõtete, sõnade ja tegudega, mida ka ise kogeb.
Viive peab üheks parimaks õppimise viisiks õpetamist ning see inspireerib teda jagama praktilisi ja reaalsuses toimivaid teadmisi. Ta julgustab inimesi nägema võimalusi takistuste asemel ja toetuma oma sisemistele ressurssidele. Viive koolitused on sügavad, süsteemsed ja elulised, sest tema eesmärk on aidata inimestel luua päriselt toimivaid muutusi.
Psühholoogi töös mõistsin, et inimeste probleemide põhjuseks on pigem oskuste kui tahtmise puudumine. Kasutasin pea kõiki kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ning rakendasin õpitu kohe praktikasse, et saada isiklik kogemus selle kohta, kuidas teooria praktikas töötab. Et pakkuda võimalusi, kuidas elu- või suhetekvaliteeti tõsta, suhteid lõhkumata teisi mõjutada, teha tagajärgi arvestavaid valikuid või otsuseid on alates aastast 1996 täiskasvanute koolitamine minu töö ja hobi, mida saadab elukestev õppimine ning isiklik areng. 2011 valiti mind Aasta koolitajaks (ETKA Andras) ja Pärnumaa aasta koolitajaks 2011.
Haridus ja kvalifikatsioon
Psühholoog, õpetaja Tartu Riiklik Ülikool 1980
Tartu 7. Keskkool (ajaloo eriklass)
Kutsekvalifikatsioon: täiskasvanute koolitaja, tase 7, kutsetunnistus 156327; Suhtlemistreener V, kutsetunnistus 007357 (2005 – 2010); NLP Trainer´i rahvusvaheline sertifikaat (2001 tähtajatu); suhtlemistreeneri sertifikaat (1998); Instructor of Effectiveness Training sertifikaat (1993 tähtajatu).
Olulisemad koolitused ja täiendõpe:
- 2024 Kuidas läbi tänulikkuse suurendada vaimset tugevust ja heaolu. TLÜ, Aleksander Pulver&Ruth Simmo
- 2024 Must triaad isiksuses. TLÜ, Aleksander Pulver
- 2023 Iseolemise julgus ja koostegemise tarkus. Õppekeskus Tõru, Erle Nõmm ja Reet Valgma
- 2023 Kuidas saada sisemiselt tugevaks. TLÜ, Aleksander Pulver&Ruth Simmo
- 2023 Digitaalse sisuloome alused. Tartu Ülikool
- 2022 Positiivne organisatsioon: õiglus, muutused ja usaldus. TLÜ, Aleksander Pulver&Ruth Simmo
- 2021 Õppejõud nüüdisaegse õpikäsituse kontekstis. TÜ Kaire Uiboleht, Katri Kütt
- 2021 Loengusari Rännak psühholoogilisse heaolusse. TLÜ, Aleksander Pulver&Ruth Simmo
- 2021 Loengusari Terve enesetunde heaks. TLÜ, Aleksander Pulver&Ruth Simmo
- 2020 Struktureeritud, sokraatiline ja eduloo kovisioon, Adamson Koolitus OÜ, Marko Adamson
- 2020 Koolituse disain online-keskkonnas, Avatud Meele Instituut, Koidu Tani-Jürisoo
- 2020 TLÜ zoomiseminarid „Ekspert eetris“
- 2020 Vajadusest teostuseni, Innowise, Veronika Tuul
- 2020 Turundusmaterjali disain veebis – canva.com. Tartu Ülikool, Maarja Pajusalu
- 2019 Arengut toetava eneseanalüüsi koostamine. Innowise, Marin Johnson
- 2019 Interaktiivsed harjutused H5P. Zeetings.com kasutamisvõimalused. Tartu Ülikool, Diana Lõvi
- 2019 Ajusõbralik õppimine, DevelopDesign
- 2017 Töökeskse nõustamise koolituse ettevalmistamise kursus (40 h), Tartu Ülikool Pärnu kolledž
- 2017 Nüüdisaegne õpikäsitus, Tartu ülikooli haridusteaduste instituut
- 2017 Kvalitatiivsed uurimis-ja analüüsimeetodid. Tartu Ülikool, Eneli Kindsiko
- 2016 8-nädalane teadveloleku kogemuslik kursus: Vaikuseminutite süvakursuse juhendajate koolitus
- 2015 Vaikuseminutite (tähelepanu ja meelerahu) koolitaja koolitus, Avatud Meele Instituut
- 2014 – 2015 MTÜ Lastekaitse Liit projekti „Kiusamisest vaba lasteaed ja kool“ koolitajate koolitus
- 2012 – 2014 Isiksuse osade psühholoogia, prof. S. Strekalov EUROTAS
- 2011 -2012 Tartu Ülikooli eetikakeskuse väärtusarenduse koolitajate täiendusõpe
- 2006 Moscow Center of NLP in Education, Meta Leadership
- 2004 EBS Juhtimiskoolituse Keskus, Inimkapitali kaasaegse juhtimise arenguprogramm
- 2001 Moscow Center of NLP in Education, NLP treeneriks kvalifitseerumine
- 1999 Robert Dilts Institute, süsteemne mõtlemine organisatsioonis
- 1997 – 1998 Suhtlemistreenerite väljaõppekursus, Self II
- 1994 – 1997 NLP praktiku ja meisterpraktiku väljaõppekursused
- 1993 Efektiivsustreeningute väljaõppekursus (nn Gordoni perekool)
• 1993 – 1997 Pereteraapia, väljaõppekursus
Enda põhiülesannet koolitajana näen:
Olla ise selle eeskujuks, mida õpetan, väljendades oma käitumisega väärtusi, mida oluliseks pean – ehedust, vabadust, austust, autonoomiat, valikuid, vastutust. Olla õppijatele toetavaks ja jõustavaks arengupartneriks, märgata muutusi, mis loovad muutusi.
Olen arengupartneriks järgmistel teemadel:
Eneseareng – enese väärtustamine ja jõustamine, enesejuhtimine, emotsioonide juhtimine; positiivse psühholoogia põhimõtete rakendamine, tasakaalu loomine endas ja enda ümber;
- Suhtlemismeisterlikkus – suhtlemispsühholoogia, suhtlemistreening, meeskonnatöö, enesekehtestamine, grupitöö ja grupiprotsesside juhtimine ja juhendamine, kehtestamine ja mõjutamine jm;
- Neurolingvistiline programmeerimine (NLP) – väljaõppekursused praktikutele, meisterpraktikutele ja NLP koolitajatele;
- Koolitajate väljaõpe, koolitusprotsess, õpiprotsessi kavandamine ja läbiviimine, õppimise ja õppija toetamine, ka kutse taotlemisel jm;
- Väärtusprogrammid (ka koostöös TÜ Eetikakeskusega) – organisatsiooni põhiväärtuste sõnastamine ja rakendamine; väärtuspõhine suhete loomine, hoidmine ja mõjutamine; väärtuskasvatus ja väärtusarendus (eelkõige haridusasutused);
- Meelerahu ja emotsionaalse tasakaalu loomine.