Täiskasvanute koolitaja koolitus
Täiskasvanute koolitaja koolitus “Koolitajameisterlikkus”
Koolituselt saad tervikliku metoodika koolituste ettevalmistamiseks ja läbiviimiseks ning tööriistakasti enam kui 50 praktilise meetodiga. Koolitus valmistab sind ette täiskasvanute koolitaja kutse taotlemiseks.
Tallinnas: 25.märts – 13.november 2025
Koolituse maht: 210 tundi, sellest: 130 tundi kontaktõpet, 80 tundi iseseisevat tööd
Koolituse läbiviijad: Ave Eero ja Viive Einfeldt on pikaajalise kogemusega oma valdkonna praktikud ning täiskasvanute koolitaja kutse 7. taseme omanikud.
Grupi suurus: Maksimaalselt 12 inimest
Koolitus toimub moodulõppena:
Koolitus koosneb 8-st kahepäevalisest moodulist. Kõikidel päevadel on koolituse toimumisaeg 10.00 – 17.00
Koolitusmoodulite toimumisajad
KOOLITUSMOODULITE TOIMUMISAJAD TALLINNAS:
- I moodul 25.-26.03.2025
- II moodul 15.-16.04.2025
- III moodul 7.-8.05.2025
- IV moodul 10.-11.06.2025
- V moodul 14.-15.08.2025
- VI moodul 17.-18.09.2025
- VII moodul 15.-16.10.2025
- VIII moodul 12.-13.11.2025
Koolituse toimumise koht Tallinnas: Rahvatervise Akadeemia, Väike-Paala 1, Tallinn

Puudumised
Kui tuleb ette mõnel moodulil puudumine, siis on vaja teha iseseisvat tööd puudutud mooduli materjaliga (võimalus on ka tulevikus see moodul järgi võtta). Sinu õpipartneritel on võimalus õpitut kinnistada seeläbi, et õpetavad sulle moodulil käsitletut. Koolituse läbimine eeldab 8 kuud tõhusat õpitu läbimõtestamist ja praktiseerimist (võimalusel) moodulite vahelisel ajal.
Oskused, mida koolitusel arendad:
Täiskasvanute koolitaja kutse
Koolituse läbimine annab võimaluse taotleda täiskasvanute koolitajate kutset. Koolituse käigus tehakse suur eeltöö selleks koolitaja kompetentsipõhise eneseanalüüsi täitmise näol, mis on üks nõuetest kutse taotlemisel.

- Oled algusest peale aktiivselt kaasa haaratud, õppides ise nii nagu sa koolitajana võiks edaspidi oma koolitatavaid õpetama hakata.
- Saad koolituse jooksul 1-2 korda ise lühikoolitust läbi viia, et õpitut katsetada. Koolitusele järgnev tagasisideprotsess on väärtuslikuks õppimisvõimaluseks.
- Koolitus on üles ehitatud süsteemsele kaasaegsele arusaamisele, kuidas täiskasvanu õpib – õppijakesksele lähenemisviisile, mis tuleneb aju uuringutest ja õppimisteadusest – saad oma koolituste kavandamisel seda kasutada.
- Koolitus on selge struktuuriga ja õpid selget struktuuri, kuidas koolitust õppijakeskselt üles ehitada ja läbi viia nii, et õppija (ja õppimine) oleks igal hetkel esiplaanil.
- Läbid süsteemne ja tervikliu koolitusmetoodika, mis sisaldab üle 50 praktilise meetodi, mida saad koheselt iga mooduli järgselt rakendada oma koolitustel;
- Analüüsid ja leiad lahendusi koolitaja väljakutsetele koolituste läbiviimisel.
Moodulite teemad
I moodul: Mida tähendab koolitajaks olemine?
- Nüüdisaegne õpikäsitus
- Täiskasvanu õppimine ja koolitamise põhimõtted
- Ajusõbralik õppimine
- Õppimise neli faasi
- Koolituse kavandamine ja õpiprotsessi ettevalmistamine 4C-mudeli alusel
- Täiskasvanute koolitaja eneseanalüüsi formaadi tutvustamine ja jagamine
II moodul: Kuidas toetada täiskasvanute õppimist?
- Õppijakeskne koolituse läbiviimine ja juhtimine
- Õpiprotsesside juhtimine
- Grupiprotsesside arvestamine koolitamisel
- Isikliku arengu protsesside suunamine
III moodul: Milliste seoste loomine on vajalik tulemuslikuks õppimiseks?
- Õpiprotsessi läbiviimine: seoste loomine
- Ühenduste loomine: õppija-õppija, õppija-teema, õppija-isiklikud eesmärgid, õppija-õpiväljundid, esmasuse-värskuse põhimõte
- Erinevad õppijakesksed tegevused seoste loomiseks
IV moodul: Kuidas uusi teadmisi õppijakeskselt käsitleda?
- Õpiprotsessi läbiviimine: uute teadmiste käsitlemine koolitusel
- Mõistete kaartide ja jooniste kasutamine
- Interaktiivsed uued info käsitlemise viisid
- Erinevad õppijakesksed tegevused uute teadmiste omandamiseks
V moodul: Kuidas harjutada uute teadmiste ja oskuste kasutamist?
- Õpiprotsessi läbiviimine: harjutamise tähtsus õppimisel
- Mõjusa harjutamise elemendid
- Vigadest õppimine
- Erinevad õppijakesksed tegevused omandatud teadmiste kasutamiseks ja uute oskuste harjutamiseks
VI moodul: Kuidas õpitut hinnata ja rakendamist kavandada?
- Õpiprotsessi analüüs ja hindamine
- Kokkuvõtete ja järelduste tegemine
- Õppijate juhitud kokkuvõtte
- Õppijakeskne hindamine ja tegevusplaanid
- Õpitu tähistamine õppijate juhtimisel
VII moodul: Kuidas koolitusel toime tulla vastupanu ja keeruliste olukordadega?
- Õpiprotsessi käigus tekkivate keeruliste olukordade ja vastupanu käsitlemine
- Koolitaja eneseregulatsioon pingeolukordades
- Õppijate seisundi juhtimine ja õppimist toetava õhkkonna taastamine
VIII moodul: Mida on vaja täiskasvanute koolitaja kutse taotlemisel ja taastõendamisel?
- Täiskasvanute koolitaja kutsestandard ja eetikakoodeks
- Koolitaja kompetentsipõhine eneseanalüüs
- Koolitajaoskuste eksam: lühikoolituse läbiviimine, eneserefleksioon ja tagasisidestamine
- Õpitu pidulik tähistamine
Igas moodulis keskendutakse erinevate teemade käsitlemisel kolmele aspektile: koolitaja isiksuslik meisterlikkus (väärtuste ja täiskasvanute koolituse põhimõtete teadlik kasutamine, enesejuhtimine ja eneserefleksioon), koolitaja süsteemne lähenemisviis (terviku nägemine, protsesside juhtimine ja analüüs) ja koolitaja konkreetsed tegevused (tegevuste kavandamine seoste loomiseks, uute teadmiste ja oskuste õppimiseks, õpitu harjutamiseks ja hindamiseks).
Koolituse käigus saad rakendada koolitajaoskusi grupitöödes, simulatsioonides ja lühikoolituste läbiviimisel, millele järgneb osalejate ja koolitaja tagasiside ning koolitajate eneserefleksioon.
Koolituse õppekava leiad siit.
Tagasiside
„Minu eesmärk sellel koolitusel oli saada paremaks juhiks ning usun, et see eesmärk on ka täidetud. Seosed koolitaja ja juhi vahel on täiesti olemas ning koolitusel igati hästi rõhutatud olnud. Ma olen koolitusel õpitut kasutanud ning kasutan edaspidi tööl nii juhina kui sisekoolitajana. Koolitusel õppimist toetas õpikeskkond eesotsas koolitajatega, elulised näited, seoste loomine juhi rollist lähtuvalt, samuti õpingukaaslaste näited oma valdkonnast.“
Marko Melter
“Täiskasvanute koolitajana on kursus aidanud koolituste ülesehitust planeerida lihtsamalt ja efektiivsemalt, toimiva mudeli alusel. Oskan õppijaid enam eesmärgipäraselt kaasata, teen koolitusi uue struktuuri järgi.“
Kairit Lindmäe
„Õppima asudes oli mu eesmärk kasvada selle teekonna jooksul teadlikumaks koolitajaks ning meisterlikumaks protsessijuhiks, võrreldes stardipositsiooniga. Kui aga esimesel päeval koolituse õpiväljundite ning sellest tulenevate isiklike õpieesmärkidega ühendusin, võtsin vastu suure otsuse: valmistada igaks korraks ette üks 4C mudelile tuginev koolituskava ning sellest tulenev õppeprotsess, neid jõudsin valmis teha kokku kaheksa. Samuti otsustasin ette võtta eneseanalüüsi teekonna, süstematiseerida ja seada valmis dokumendid, et minna taotlema koolitaja kutse 7. taset. Kõik esimesel päeval kirjapandu tegin ära ja valmistasin ette. Kui sa satud siin juhuslikult lugema ning sul pole õrna aimugi, mis imeasi see 4C mudel on, siis hästi lihtsustatult öeldes on see õppijakeskse ja ajusõbraliku koolituse ettevalmistamise ning läbiviimise mudel, mis koosneb neljast nurgakivist, mis kõik on tulemuste tekkimise ning kinnistumise kohalt ühtviisi tähtsad. Need neli punkti on: 1. Õppijate ühendamine teemade, õpiväljundite, isiklike õpieesmärkide, üksteise ja koolitajaga. 2. Uute teadmiste omandamine. 3. Praktiseerimine. Harjutamine. 4. Kokkuvõtete tegemine. Mõtestamine. Õpitu tähistamine.Läbiv teema on seoste loomine.Igaks punktiks on oma õppemetoodikad, kuidas seda aju- ja õppijasõbralikult teha. Oluline on see, et koolitaja ei takistaks õppimist ning suudaks püsida tagaplaanil. Loomulikult tuleb arvestada õpi-, grupi- ja isiksusliku arengu protsessidega ning toetada õppijaid.
Ütlen ausalt, mul olid sellele koolitusele väga kõrged ootused, teadsin, et need ootused täituvad ning tunnistan ausalt – ma sain sealt mitu korda rohkem, kui algul ootasin. Soovitan seda koolitust soojalt! Minu arust peaks see olema kohustuslik programm kõikidele koolitajatele, kes ennast vähegi koolitajana määratlevad. Aga kasulik on see ka juhtidele või terapeutide, kes gruppidega töötavad, protsesse ning muutusi juhivad. Üldhariduskoolide arengudokumendid näevad koolilapsi ka ennast juhtivate õppijatena, siis reaalsus on paraku sootuks muud kui ennastjuhtiv õppija, vähemalt põhikooliastmes. Aga sellest koolitusest on kasu ka enesearengust ning professionaalsest kasvust huvitatud õpetajale, sest on asju, mida kooli õppetöös saab kasutada. Olen tänulik.“
Kaidi-Ly Välb
Sihtrühm
Täiskasvanute koolitajad, sisekoolitajad, juhid
Koolituse maksumus: 1920 eurot + 22% km (422.40), 2342.40 eurot käibemaksuga. Koolituse maksumus sisaldab koolitusmaterjale ja kohvipause. Koolituse eest on võimalik tasuda osade/moodulite kaupa.
Sellele koolitusele kehtib tulumaksusoodustus (vt Tulumaksuseadus § 26 lg 2 ja lg 21). Koolituse eest tasumine toimub arve alusel, esimene osamaks enne koolituse algust.
MTÜ Eesti NLP Instituut on Töötukassa koolituskaardi koostööpartner ning Eesti Täiskasvanute Koolitajate Assotsiatsiooni Andras liige.

Koolituse läbinule väljastatakse tunnistus.