Õppekava “NLP Praktiku taseme koolitus”

Õppekava “NLP Praktiku taseme koolitus”

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

MTÜ Eesti NLP Instituut

  1. Õppekava nimetus:
    NLP Praktiku taseme koolitus
  1. Õppekavarühm (Vastavalt ISCED-F 2013 õppekavarühmade klassifikatsioonile):
    0031 Isikuarengu õppekavarühm
  1. Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides):
    222 tundi, millest 192 tundi on kontaktõpet ja 30 tundi iseseisvat tööd; jaguneb kaheksaks kolmepäevaseks mooduliks.
  1. Õppekava koostamise alus :
    International Neuro-Linguistic Programming Association poolt kehtestatud standardid ja põhimõtted; MTÜ Eesti NLP Instituudi asutajate ja treenerite pikaajaline NLP koolitusalane kogemus ning arendustegevus.
  1. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused :
    Täiskasvanud õppijad
  1. Õppe eesmärk:
    Koolituse tulemusel omandab õppija NLP metoodikal põhinevaid praktilisi oskusi eneseteadlikkuse suurendamiseks, enda sisemiste ressursside juhtimiseks ja kasutamiseks ;  teiste inimeste käitumise mõistmiseks ja eesmärgipäraseks mõjutamiseks; üldistus-ja järeldamisvõime ning enesereflektsiooni tõhusamaks kasutamiseks igapäevaelus ja töös.
  1. Õpiväljundid:

Koolituse läbinu:

  1.     teadvustab oma tugevusi ja arenguavajadust;
  2.     analüüsib  oma uskumusi ja väärtushoiakuid ning neist tulenevat käitumist;
  3.     kasutab oma teadvustamisvõimet ja analüüsioskust  iseenda  juhtimisel;
  4.     analüüsib arengu ja muutuste süsteemset olemust;
  5.     rakendab suhtlemisel teiste inimestega paindlikke eesmärgipäraseid sõnalisi ja  mittesõnalisi käitumisviise;
  6.     leiab olukordadele  alternatiivseid ja loovaid  praktilisi lahendusi;
  7.     rakendab teadlikult enese motivatsiooni ja -regulatsiooni;
  8.     selgitab välja ja kasutab teisi inimesi mõjutavaid ning motiveerivaid tegureid;
  9.     arendab oma kompetentsust meisterlike strateegiate mudeldamise abil.

 

  1. Õppesisu:

I moodul: NLP alusprintsiibid

Õpiväljundid:

• mõtestab NLP teoreetilist  ja filosoofilist alust;

• mõistab arengu ja muutuste süsteemset olemust ning analüüsib toimuvat;

• kasutab meelte terasust käitumusliku info hankimisel ning neutraalsust hindamisel.

Sisu:

NLP  teoreetiline alus, seos teiste distsipliinidega ja arengulugu

R. Diltsi süsteemne arengu ja muutuste kontseptsioon

Meeled ja meelesüsteemid, neist tulenevad erinevused

Meelte terasuse arendamine ja kasutamine

II moodul: Positiivsed suhted ja usalduse loomine

 

Õpiväljundid:

• analüüsib oma osa suhtlemisprotsessis positiivsete suhete loomiseks;

• valib teadlikult tähelepanu-ja meeleseisundeid ning  tähelepanufookust;

• loob, hoiab ja taastab  usaldussuhet.

Sisu:

Tähelepanuseisundid ja meeleseisundid, teadlik loomine ja praktilised kasutamisvõimalused 

Positiivsete suhete kujundamise ja suhtlemispaindlikkuse arendamine

Usaldussuhte loomine ja hoidmine

III moodul: Eesmärgid ja väärtused

Õpiväljundid:

• teadvustab oma käitumise kooskõla ja isiksuslikku terviklikkust, märkab kooskõla puudumist;

• analüüsib isiklikke väärtusi ja väärtushirerahiaid ning sõnastab oma missiooni;

• püstitab hästiformuleeritud  ja tähenduslikke eesmärke.

Sisu:

Maailmapilt, identiteet, mina-terviklikkus

Elu juhtivad väärtused ja väärtushierarhiad

Elu ülesanne ehk missioon tähendusliku elu loomisel

Sihid, eesmärgid ja nende hästiformuleeritud püstitamine

IV moodul: Keele vägi

Õpiväljundid:

• mõistab keele erinevaid tasandeid ja nende mõju;

• märkab ja selitab info moonutusi, kustutamisi ja üldistusi;

• kasutab keele rikkalikke võimalusi  teadlikult, eesmärgipäraselt ja loovalt.

Sisu:

Sõna kui reaalse kogemuse looja, keele väestamine

Keele „metamudel“ ja selle kasutamisvõimalused selguse loomiseks

„Miltoni mudel“ – kõnekujundite, metafooride  ja lugude eesmärgipärane kasutamine

V moodul: Oma sisemaailma valitsemine ja seisundite juhtimine

 

 

Õpiväljundid:

• mõistab emotsioonide tööd ja emotsionaalsete seisundite tekkemehhanisme;

• kasutab erinevaid meetodeid enese- ja oma seisundite juhtimiseks;

• märkab oma uskumuste avaldumist käitumises ning muudab piiravaid uskumusi.

Sisu:

Elutähtsad oskused (teadlikkus, enesejuhtimine ja psühholoogiline paindlikkus) ja nende arendamine

Emotsioonid, emotsionaalne intelligentsus ja emotsionaalsete seisundite valdamine

Uskumuste väljaselgitamine, kasulike uskumuste jõustamine ja piiravate uskumuste muutmine

VI moodul: Mõtlemise ja käitumise strateegiad ning mudelid

Õpiväljundid:

• analüüsib enda ja teiste mõtlemis-ning käitumisstrateegiaid;

• märkab toimivaid ja mittetoimivaid strateegiaid,  muudab vajadusel mittetoimivat  strateegiat;

• rakendab mudeldamist vajaliku oskuse või strateegia omandamiseks.

Sisu:

Erinevate  strateegiate (õpi-, motivatsiooni-, käitumise-, loovuse jm) avastamine ja tõhusamaks muutmine

Oskuste(vm õnnestumisstrateegiate) mudeldamise elemendid ja mudeldamise protsess

Mudelite praktiline kasutamine

VII moodul: Tajufiltrid ja sisemised programmid   

Õpiväljundid:

• mõistab inimese käitumist mõjutavaid ja organiseerivaid sisemisi programme;

• selgitab välja enda ja teiste motivatsiooni mõjutavad tajufiltrid;

• arvestab erinevaid  filtreid ja eelistusi  suhtlemis-ning koostööprotsessis.

Sisu:

Metaprogrammid kui kogemuse filtrid, nende mõju otsustele ja valikutele

LAB (keele ja käitumise)  profiilid ning nende praktilised kasutamisvõimalused motiveerimisel ja motivatsiooni hoidmisel 21.sajandil

Aeg, individuaalne ajakäsitus, oma tegevuste juhtimine ajas

VIII moodul: Esitlemismeisterlikkus

Õpiväljundid:

• teadvustab õpilase emotsionaalseid vajadusi ja isiklikke hirme tagasiside saamisel ning andmisel;

• kasutab eesmärgipäraselt tagasisidet/edasisidet;

• arendab enda ja õpilaste tagasiside vastuvõtuvõimet;

• kasutab tagasisidestamise erinevaid võimalusi õpilase arengu huvides;

Sisu:

Mõjus esitlus, ettevalmistus, ülesehitus, sõnumi edastamine

Esinemiseks valmistumine ja oma seisundi hääletamine

Auditooriumi seisundi mõjutamine sõnumi võimendamiseks

Lõputöö esitlus

  1. Õppemeetodid:
    Erinevate NLP tehnikate demonstratsioonid, nende praktiline rakendamine ja analüüs (grupiharjutused, harjutused väikestes gruppides, rollimängud, loovtegevused, kujutlusharjutused, tunnetusharjutused, simulatsioonid  jpm); Interaktiivne loeng, mille kaudu teoreetiline alus seostatakse kogemustega; Grupiarutelu, situatsioonide ja juhtumite analüüs; Tagasiside ja edasiside.

 

  1. Iseseisev töö:
    Moodulite vaheline töö kirjandusega, õpitud meetodite kasutamine praktikas  ja saadud tulemuse analüüsimine.
  1. Soovitavate õppematerjalide loend:

Joseph O´Connor, John Seymour; Sissejuhatus neurolingvistilisse programmeerimisse. Tänapäev 2008

Sue Knight; NLP töökeskkonnas. Tänapäev 2010

Romilla Ready, Kate Burton; Neurolingvistiline programmeerimine võhikutele. Ersen 2010

Diana Beaver, Õpi mängeldes. Sinisukk 2001

Anthony Robbins; Sisemine jõud. Väike Vanker 2003

Michael Grinder, Linda Lloyd, NLP in Learning. 1996

Nick Owen, Metafoori maagia. Studium 2005

Paul McKenna, Muuda oma elu 7 päevaga. Fookus Meedia 2010

Mihaly Csikszentmihalyi, Kulgemine. Pegasus 2007

Cindy Wigglesworth, Spirituaalne intelligentsus: 21 oskust. Tänapäev 2014

Ilona Boniwell, Positiivne psühholoogia. Äripäev 2014

Daniel Goleman, Emotsionaalne intelligentsus. Varrak, 2015

Daniel Goleman, Hävitavad emotsioonid. Kuidas neist üle saada? Pegasus 2011

Daniel Goleman, Keskendumine – edu varjatud pant. Tänapäev 2014

Daniel Goleman, Sotsiaalne intelligentsus. Tarkus suhetes. Väike Vanker 2007

Daniel Goleman, Töö emotsionaalse intelligentsusega. Väike Vanker 2001

Rick Hanson & Richard Mendius, Sinu aju. Eesti Ekspressi Kirjastus, 2010

Stefan Klein, Õnne saladus.Varrak 2004

Bruce H. Lipton, Uskumused ja bioloogia. Pilgrim 2009

John Medina, Aju toimimise reeglid. Tänapäev 2014

Arto Pietikäinen, Paindlik meel. Medicina 2011

Martin E.P. Seligman, Ehe õnn. Pilgrim, 2008

  1. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid

Jooksvalt igas moodulis  analüüsitakse õpitu rakendamise oskust,  antakse vahetut tagasisidet ning analüüsitakse ja hinnatakse moodulite vahelist iseseisvat tööd.

  1. Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend):

Kursuse lõpetamisel saab osaleja:

  1. a)      tõendi, kui kursuslane on läbinud vähem kui 85 % kogu kursusest;
  2. b)     tunnistuse, kui kursuslane on läbinud vähemalt 85 % kursuse mahust, kuid ei ole kaitsnud lõputööd vähemalt rahuldavale või omab finantskohustusi kursuse korraldaja ees;
  3. c)      rahvusvahelise sertifikaadi, kui kursuslane on läbinud vähemalt 85 % kursuse mahust; on omandanud NLP kontseptsioonid, mudelid, tehnikad ja oskused, mis vastavad INLPA-s kehtivale statuudile (www.inlpa.org); on sooritanud lõputöö positiivsete tulemustega.
  4. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

NLP treeneri kursuse läbimine, mida kinnitab vastav rahvusvaheline sertifikaat.

  1. Õppekava kinnitamise aeg: 07.02.2021

Võta meiega ühendust!

Soovid lisa infot koolituste või Eesti NLP Insituudi tegemiste kohta?

Scroll to Top