Täienduskoolitusasutuse nimetus:
MTÜ Eesti NLP Instituut
031 Sotsiaal- ja käitumisteadused 0313 Psühholoogia õppekavarühm
ÕPPEKAVA LISA-SISSEJUHATUS:
NLP kohta saab rohkem lugeda siit lehelt nlp.nlpinstituut.ee ja vaadata meie videot “Mis on NLP?” YouTube’st ja meie tegemisi saate jälgida Facebookis Eesti NLP Instituut .
NLP ehk NEURO-LINGVISTILINE PROGRAMMEERIMINE on suunatud inimeseks olemise paljudele tasanditele. NLP sisaldab teadmisi ja oskusi käitumiskompetentsuse ja -paindlikkuse suurendamiseks, süsteemse ja strateegilise mõtlemise arendamiseks ning käitumise taga olevate protsesside mõistmiseks. NLP ei tähenda üksnes kompetentsust ja suurepäraseid tulemusi, vaid ka elutarkust ja tulevikunägemust.
Kursuse eest on võimalik tasuda arve alusel osade kaupa, vastavalt koolituslepingus toodud maksegraafikule, mille igaüks ise saab endale sobivalt koostada.
Esimene makse peab toimuma hiljemalt esimese mooduli alguseks ja on ühtlasi lõplikuks kinnituseks kursusel osalemise kohta.
Hind sisaldab 23-päevast koolitust, õppematerjale ja kohvipause.
Kursus koosneb 8-st moodulist, iga moodul on 3-päevane ja toimub reedest pühapäevani ühel nädalavahetusel kuus. Kõikidel moodulitel on koolituse toimumisajad järgmised:
REEDEL 12.00 – 18.00
LAUPÄEVAL 10.00 – 18.00
PÜHAPÄEVAL 9.30 – 14.00
Mõnikord kõik koolitusajad ei ole päris sobilikud või tuleb midagi ootamatut ette. Meil on läbi aastate osalejatele selline võimalus, et moodulid või üksikud koolituspäevad, mis mingitel põhjustel vahele jäävad, saab järgmises grupis kaasa teha. Väga paljud kasutavad seda, sest ikka juhtub, et midagi võib vahele tulla.
SIHTGRUPP
NLP väljaõppekursus annab vundamendi erinevate ametite pidamiseks ja kutseoskuste tulemuslikuks kasutamiseks, eriti need, mis on seotud otseselt inimestega töötamisega (näiteks: juht, personalitöötaja, klienditeenindaja, õpetaja, kasvataja, Reiki praktik, massöör jne.).
1. ÕPPEKAVA NIMETUS:
NLP Praktiku taseme väljaõppekursus
2. Õppekavarühm: 00 Üldõppekavade õppevaldkond 0031 Isikuarengu õppekavarühm
3. Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides):
222 tundi, millest 192 tundi on kontaktõpet ja 30 tundi iseseisvat tööd; jaguneb kaheksaks kolmepäevaseks mooduliks.
4. Õppekava koostamise alus :
International Neuro-Linguistic Programming Association poolt kehtestatud standardid ja põhimõtted; MTÜ Eesti NLP Instituudi asutajate ja treenerite pikaajaline NLP koolitusalane kogemus ning arendustegevus.
5. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused :
Täiskasvanud õppijad
6. Õppe eesmärk:
Koolituse tulemusel omandab õppija NLP metoodikal põhinevaid praktilisi oskusi eneseteadlikkuse suurendamiseks, enda sisemiste ressursside juhtimiseks ja kasutamiseks ; teiste inimeste käitumise mõistmiseks ja eesmärgipäraseks mõjutamiseks; üldistus-ja järeldamisvõime ning enesereflektsiooni tõhusamaks kasutamiseks igapäevaelus ja töös.
7. Õpiväljundid:
Koolituse läbinu:
8. Õppesisu
I moodul: NLP alusprintsiibid
|
Õpiväljundid:
• tunneb NLP teoreetilist ja filosoofilist alust; • mõistab arengu ja muutuste süsteemset olemust ning analüüsib toimuvat; • kasutab meelte terasust käitumusliku info hankimisel ning neutraalsust hindamisel. Sisu: NLP teoreetiline alus, seos teiste distsipliinidega ja arengulugu R. Diltsi süsteemne arengu ja muutuste kontseptsioon Meeled ja meelesüsteemid, neist tulenevad erinevused Meelte terasuse arendamine ja kasutamine |
II moodul: Positiivsed suhted ja usalduse loomine
|
Õpiväljundid:
• analüüsib oma osa suhtlemisprotsessis positiivsete suhete loomiseks; • valib teadlikult tähelepanu-ja meeleseisundeid ning tähelepanufookust; • loob, hoiab ja taastab usaldussuhet. Sisu: Tähelepanuseisundid ja meeleseisundid, teadlik loomine ja praktilised kasutamisvõimalused Positiivsete suhete kujundamise ja suhtlemispaindlikkuse arendamine Usaldussuhte loomine ja hoidmine |
III moodul: Eesmärgid ja väärtused
|
Õpiväljundid:
• teadvustab oma käitumise kooskõla ja isiksuslikku terviklikkust, märkab kooskõla puudumist; • analüüsib isiklikke väärtusi ja väärtushirerahiaid ning sõnastab oma missiooni; • püstitab hästiformuleeritud ja tähenduslikke eesmärke. Sisu: Maailmapilt, identiteet, mina-terviklikkus Elu juhtivad väärtused ja väärtushierarhiad Elu ülesanne ehk missioon tähendusliku elu loomisel Sihid, eesmärgid ja nende hästiformuleeritud püstitamine |
IV moodul: Keele vägi
|
Õpiväljundid:
• mõistab keele erinevaid tasandeid ja nende mõju; • märkab ja selitab info moonutusi, kustutamisi ja üldistusi; • kasutab keele rikkalikke võimalusi teadlikult, eesmärgipäraselt ja loovalt. Sisu: Sõna kui reaalse kogemuse looja, keele väestamine Keele „metamudel“ ja selle kasutamisvõimalused selguse loomiseks „Miltoni mudel“ – kõnekujundite, metafooride ja lugude eesmärgipärane kasutamine |
V moodul: Oma sisemaailma valitsemine ja seisundite juhtimine
|
Õpiväljundid:
• mõistab emotsioonide tööd ja emotsionaalsete seisundite tekkemehhanisme; • kasutab erinevaid meetodeid enese- ja oma seisundite juhtimiseks; • märkab oma uskumuste avaldumist käitumises ning muudab piiravaid uskumusi. Sisu: Elutähtsad oskused (teadlikkus, enesejuhtimine ja psühholoogiline paindlikkus) ja nende arendamine Emotsioonid, emotsionaalne intelligentsus ja emotsionaalsete seisundite valdamine Uskumuste väljaselgitamine, kasulike uskumuste jõustamine ja piiravate uskumuste muutmine |
VI moodul: Mõtlemise ja käitumise strateegiad ning mudelid
|
Õpiväljundid:
• analüüsib enda ja teiste mõtlemis-ning käitumisstrateegiaid; • märkab toimivaid ja mittetoimivaid strateegiaid, muudab vajadusel mittetoimivat strateegiat; • rakendab mudeldamist vajaliku oskuse või strateegia omandamiseks. Sisu: Erinevate strateegiate (õpi-, motivatsiooni-, käitumise-, loovuse jm) avastamine ja tõhusamaks muutmine Oskuste(vm õnnestumisstrateegiate) mudeldamise elemendid ja mudeldamise protsess Mudelite praktiline kasutamine |
VII moodul: Tajufiltrid ja sisemised programmid
|
Õpiväljundid:
• mõistab inimese käitumist mõjutavaid ja organiseerivaid sisemisi programme; • selgitab välja enda ja teiste motivatsiooni mõjutavad tajufiltrid; • arvestab erinevaid filtreid ja eelistusi suhtlemis-ning koostööprotsessis. Sisu: Metaprogrammid kui kogemuse filtrid, nende mõju otsustele ja valikutele LAB (keele ja käitumise) profiilid ning nende praktilised kasutamisvõimalused motiveerimisel ja motivatsiooni hoidmisel 21.sajandil Aeg, individuaalne ajakäsitus, oma tegevuste juhtimine ajas |
VIII moodul: Esitlemis-meisterlikkus
|
Õpiväljundid:
• teadvustab õpilase emotsionaalseid vajadusi ja isiklikke hirme tagasiside saamisel ning andmisel; • kasutab eesmärgipäraselt tagasisidet/edasisidet; • arendab enda ja õpilaste tagasiside vastuvõtuvõimet; • kasutab tagasisidestamise erinevaid võimalusi õpilase arengu huvides; Sisu: Mõjus esitlus, ettevalmistus, ülesehitus, sõnumi edastamine Esinemiseks valmistumine ja oma seisundi hääletamine Auditooriumi seisundi mõjutamine sõnumi võimendamiseks Lõputöö esitlus |
Erinevate NLP tehnikate demonstratsioonid, nende praktiline rakendamine ja analüüs (grupiharjutused, harjutused väikestes gruppides, rollimängud, loovtegevused, kujutlusharjutused, tunnetusharjutused, simulatsioonid jpm); Interaktiivne loeng, mille kaudu teoreetiline alus seostatakse kogemustega; Grupiarutelu, situatsioonide ja juhtumite analüüs; Tagasiside ja edasiside.
9. Iseseisev töö:
Moodulite vaheline töö kirjandusega, õpitud meetodite kasutamine praktikas ja saadud tulemuse analüüsimine.
10. Soovitavate õppematerjalide loend:
Joseph O´Connor, John Seymour; Sissejuhatus neurolingvistilisse programmeerimisse. Tänapäev 2008
Sue Knight; NLP töökeskkonnas. Tänapäev 2010
Romilla Ready, Kate Burton; Neurolingvistiline programmeerimine võhikutele. Ersen 2010
Diana Beaver, Õpi mängeldes. Sinisukk 2001
Anthony Robbins; Sisemine jõud. Väike Vanker 2003
Michael Grinder, Linda Lloyd, NLP in Learning. 1996
Nick Owen, Metafoori maagia. Studium 2005
Paul McKenna, Muuda oma elu 7 päevaga. Fookus Meedia 2010
Mihaly Csikszentmihalyi, Kulgemine. Pegasus 2007
Cindy Wigglesworth, Spirituaalne intelligentsus: 21 oskust. Tänapäev 2014
Ilona Boniwell, Positiivne psühholoogia. Äripäev 2014
Daniel Goleman, Emotsionaalne intelligentsus. Varrak, 2015
Daniel Goleman, Hävitavad emotsioonid. Kuidas neist üle saada? Pegasus 2011
Daniel Goleman, Keskendumine – edu varjatud pant. Tänapäev 2014
Daniel Goleman, Sotsiaalne intelligentsus. Tarkus suhetes. Väike Vanker 2007
Daniel Goleman, Töö emotsionaalse intelligentsusega. Väike Vanker 2001
Rick Hanson & Richard Mendius, Sinu aju. Eesti Ekspressi Kirjastus, 2010
Stefan Klein, Õnne saladus.Varrak 2004
Bruce H. Lipton, Uskumused ja bioloogia. Pilgrim 2009
John Medina, Aju toimimise reeglid. Tänapäev 2014
Arto Pietikäinen, Paindlik meel. Medicina 2011
Martin E.P. Seligman, Ehe õnn. Pilgrim, 2008
11. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid
Jooksvalt igas moodulis analüüsitakse õpitu rakendamise oskust, antakse vahetut tagasisidet ning analüüsitakse ja hinnatakse moodulitevahelist iseseisvat tööd.
12. Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend):
Kursuse lõpetamisel saab osaleja:
1. tõendi, kui kursuslane on läbinud vähem kui 85 % kogu kursusest;
2. tunnistuse ja rahvusvahelise sertifikaadi, kui kursuslane on läbinud vähemalt 85 % kursuse mahust, omandanud NLP kontseptsioonid, mudelid, tehnikad ja oskused vastavalt
International Association of NLP Institutes (https://www.nlp-institutes.net/about/curricula) statuudile ning sooritanud lõputöö vähemalt rahuldavale.
13. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
NLP treeneri kursuse läbimine, mida kinnitab vastav rahvusvaheline sertifikaat
14 . Õppekava kinnitamise aeg: 07.02.2021