NLP KOOLITAJA VÄLJAÕPPEKOOLITUS nr.4
22.september 2023 –7. aprill 2024
Õppekavarühm: 0114 Aineõpetaja koolituse õppekavarühm
NLP Koolitajate väljaõppekoolitus on mõeldud neile, kes soovivad omandada metoodika, mis võimaldab kavandada ja tulemuslikult läbi viia NLP Praktiku taseme koolitusi ja teisi täiskasvanutele mõeldud koolitusi. Väljaõppe läbimine toetab osaleja isiksuslikku arengut koolitajana ja annab kindla aluse erinevate täiskasvanutele mõeldud koolituste kavandamiseks ja läbiviimiseks, pakkudes kaasaegset metoodikat. Koolituse õppekavaga saad tutvuda: https://nlpinstituut.ee/koolitused/nlp_valjaoppe_kursused_oppekavad/
NLP KOOLITAJA VÄLJAÕPPEKURSUSE eesmärgiks on arendada oskusi, mis on vajalikud täiskasvanute koolitajale ja NLP koolitajale õppijakeskseks koolituste kavandamiseks ning läbiviimiseks ja isiklikuks arenguks koolitajana.
Väljaõppe läbinu:
Väljaõppe programmi läbiviimise põhimõtted
Programm koosneb kaheksast kolmepäevalisest õppemoodulist, kokku 24 õppepäeva / 192 auditoorset tundi.
Praktiliste tegevuste osakaal väljaõppes on väga suur – igas moodulis viivad 2 koolitusel osalejat koostööna praktiliselt läbi superviseeritud lühikoolituse NLP praktiku kursuse grupiga. Igale lühikoolitusele järgneb osalejate ja koolitaja tagasiside ning koolitajate eneserefleksioon.
Igas moodulis keskendutakse erinevate teemade käsitlemisel kolmele aspektile: koolitaja isiksuslik meisterlikkus (väärtuste ja põhimõtete teadlik kasutamine, enesejuhtimine ja eneserefleksioon), koolitaja süsteemne lähenemisviis (terviku nägemine, protsesside juhtimine ja analüüs) ja koolitaja konkreetsed tegevused (tegevuste kavandamine seoste loomiseks, uute teadmiste ja oskuste õppimiseks, õpitu harjutamiseks ja hindamiseks).
MOODULITE AJAKAVA JA KIRJELDUS
Mooduli sisu ja õpiväljundid | Käsitletavad teemad |
I moodul: 22.-24.09.2023
Mida tähendab koolitajaks olemine?
Õpiväljundid: -võrdleb erinevaid õpikäsitlusi -analüüsib õppimisprotsessi erinevaid faase -koostab õppijakeskse koolituskava
|
Nüüdisaegne õpikäsitus
Täiskasvanu õppimine ja koolitamise põhimõtted Ajusõbralik õppimine Õppimise neli faasi Koolituse kavandamine ja õppimisprotsessi ettevalmistamine Täiskasvanute koolitaja eneseanalüüsi formaadi tutvustamine ja jagamine
Kodune iseseisev töö: Ette valmistada teema „Metaprogrammid“ |
II moodul: 20.-22.10.2023
Kuidas toetada inimeste õppimist?
Õpiväljundid: -kavandab õppimist lähtuvalt õpi-, grupi- ja isiksusliku arengu protsessidest -koostab koolituskava lähtuvalt õppimisprotsessi faasidest -demonstreerib õppijakeskse lähenemisviisi kasutamist koolituse läbiviimisel |
Koolituse läbiviimine ja juhtimine
Õpiprotsesside juhtimine Grupiprotsesside arvestamine koolitamisel Isikliku arengu protsesside suunamine
Kodune iseseisev töö: Ette valmistada teema „Uskumused ja ankurdamine“
|
III moodul: 10.-12.11.2023
Millised seosed on vajalikud tulemuslikuks õppimiseks?
Õpiväljundid: -toob näiteid seoste tähtsusest õppimisprotsessis -valib seoste loomiseks õppijakesksed tegevused -õpetab teistele tulemuslikuks õppimiseks vajalikke seoseid |
Õppimisprotsessi läbiviimine
Seoste loomine Ühenduste loomine: õppija-õppija, õppija-teema, õppija-isiklikud eesmärgid, õppija-õpiväljundid, esmasuse-värskuse põhimõte Erinevad õppijakesksed tegevused seoste loomiseks
Kodune iseseisev töö: Ette valmistada teema “Väärtused ja eesmärgistamine“
|
IV moodul: 8.-10.12.2023
Milliseid võimalusi on koolitajal uute teadmiste õppijakeskseks käsitlemiseks?
Õpiväljundid: -rakendab aju-uuringute tulemusi uue info käsitlemisel -valib uute teadmiste omandamiseks õppijakesksed tegevused -kasutab interaktiivseid uue info käsitlemise viise
|
Õppimisprotsessi läbiviimine
Uute teadmiste käsitlemine koolitusel Mõistete kaartide ja jooniste kasutamine Interaktiivsed uued info käsitlemise viisid Erinevad õppijakesksed tegevused uute teadmiste omandamiseks
Kodune iseseisev töö: Ette valmistada teema „Keelemudelid“
|
V moodul: 12.-14.01.2024
Kuidas harjutada uute teadmiste ja oskuste kasutamist?
Õpiväljundid: -valib harjutamiseks sobivad õppijakesksed tegevused -analüüsib mõjusa harjutamise elemente -kohaldab õpitut koolituse ettevalmistamisel |
Õppimisprotsessi läbiviimine
Harjutamise tähtsus õppimisel Mõjusa harjutamise elemendid Vigadest õppimine Erinevad õppijakesksed tegevused omandatud teadmiste kasutamiseks ja uute oskuste harjutamiseks
Kodune iseseisev töö: Ette valmistada teema „Tajupositsioonid“ ja „Rapport“
|
VI moodul: 16.-18.02.2024
Kuidas õpitut hinnata ja rakendamist kavandada? Õpiväljundid: -valib õppimisprotsessi analüüsiks sobivad õppijakesksed tegevused -koostab ülevaate koolituse tulemustest -rakendab õppimisprotsessi hindamiseks õppijakeskseid meetodeid |
Õppimisprotsessi analüüs ja hindamine
Kokkuvõtete ja järelduste tegemine Õppijate juhitud kokkuvõtted Õppijakeskne hindamine ja tegevusplaanid Õpitu tähistamine õppijate juhtimisel
Kodune iseseisev töö: Ette valmistada teema „Mudeldamine“
|
VII moodul: 8.-10.03.2024
Kuidas koolitusel toime tulla vastupanu ja keeruliste olukordadega?
Õpiväljundid: -kirjeldab vastupanuga toimetuleku viise -toob näiteid eneseregulatsiooni võimalustest ja õppijate seisundi juhtimisest pingelistes olukordades -õpetab teistele ühte enesevaldamise viisi |
Õppimisprotsessi käigus tekkivate keeruliste olukordade ja vastupanu käsitlemine
Koolitaja eneseregulatsioon pingeolukordades Õppijate seisundi juhtimine ja õppimist toetava õhkkonna taastamine
Kodune iseseisev töö: eneseanalüüsi küsimustiku täitmine
|
VIII moodul: 5.-7.04.2024
Mida on vaja täiskasvanute koolitaja kutse taotlemisel?
Õpiväljundid: -arutleb koolitaja kutsestandardi ja eetikakoodeksi põhimõtete üle -analüüsib enda kompetentsust koolitajana -demonstreerib oma koolitajaoskusi eksamil |
Täiskasvanute koolitaja kutsestandard ja eetikakoodeks
Koolitaja kompetentsipõhine eneseanalüüs E-portfoolio koostamine Koolitajaoskuste eksam: koolituse läbiviimine, eneserefleksioon ja tagasisidestamine Õpitu pidulik tähistamine
|
Koolituse läbiviijad
Väljaõppe läbiviijateks ja juhendajateks on 30-aastase koolitajakogemusega, NLP treeneri rahvusvahelist sertifikaati omavad ja/või riiklikku täiskasvanute koolitaja kutsetunnistust tase 7 omavad koolitajad Ave Eero, Viive Einfeldt ja Külli Loomann.
Korraldusest
NLP Koolitaja koolitus toimub perioodil 22.september 2023 kuni 7. aprill 2024, kokku toimub kaheksa 3-päevast õppemoodulit. Koolitus toimub Pärnus, villa Wesseti konverentsiruumis, Supeluse 26, Pärnu.
Väljaõppe edukalt lõpetanutel on võimalus alustada täiskasvanute koolitaja riikliku kutse taotlemist (tase 5, 6 ja 7).
Õppemaks ja õpingute finantseerimise võimalusi
Õppemaksu suurus on 2400 EUR, millele lisandub käibemaks 480 EUR (20%), kokku 2880 EUR. Õppemaks sisaldab osalemist 8 õppemoodulil, mahukaid õppematerjale, individuaalset juhendamist, praktiliste eksamite korraldamist õpiväljundite saavutamise kontrollimiseks ja kohvipause koolituspäevadel.
Õppemaksu on võimalik tasuda maksegraafiku alusel mitmes osas.
Registreerumine ja info
Kursusele registreerumiseks ja tekkivatele küsimustele vastuse saamiseks kirjuta nlpinstituut@nlpinstituut.ee või helista väljaõppekoolituse vastutavale koolitajale (ja NLP Koolitajate 4. väljaõppekursuse juhendajale): Ave Eero, mob. 56464265
Tagasiside
Uudised