22.septembril 2023 alustas NLP KOOLITAJA VÄLJAÕPPEKOOLITUS

NLP KOOLITAJA VÄLJAÕPPEKOOLITUS nr.4

22.september 20237. aprill 2024

Õppekavarühm: 0114 Aineõpetaja koolituse õppekavarühm

NLP Koolitajate väljaõppekoolitus on mõeldud neile, kes soovivad omandada metoodika, mis võimaldab kavandada ja tulemuslikult läbi viia NLP Praktiku taseme koolitusi ja teisi täiskasvanutele mõeldud koolitusi.  Väljaõppe läbimine toetab osaleja isiksuslikku arengut koolitajana ja annab kindla aluse erinevate täiskasvanutele mõeldud koolituste kavandamiseks ja läbiviimiseks, pakkudes kaasaegset metoodikat. Koolituse õppekavaga saad tutvuda: https://nlpinstituut.ee/koolitused/nlp_valjaoppe_kursused_oppekavad/

NLP KOOLITAJA VÄLJAÕPPEKURSUSE eesmärgiks on arendada oskusi, mis on vajalikud täiskasvanute koolitajale ja NLP koolitajale õppijakeskseks koolituste kavandamiseks ning läbiviimiseks ja isiklikuks arenguks koolitajana.

Väljaõppe läbinu:

  • võrdleb erinevaid õpikäsitlusi
  • analüüsib õppimisprotsessi erinevaid faase
  • koostab õppijakeskse koolituskava arvestades õppimisprotsessi faase
  • kavandab õppimist lähtuvalt õpi-, grupi- ja isiksusliku arengu protsessidest
  • demonstreerib õppijakeskse lähenemisviisi kasutamist koolituse läbiviimisel
  • toob näiteid seoste tähtsusest õppimisprotsessis
  • valib seoste ja uute teadmiste omandamiseks õppijakeskseid tegevusi
  • rakendab uue info käsitlemisel aju-uuringute tulemusi ja interaktiivseid viise
  • analüüsib mõjusa harjutamise elemente
  • valib õppimisprotsessi analüüsiks sobivaid õppijakeskseid tegevusi
  • koostab ülevaate koolituse tulemustest
  • rakendab õppimisprotsessi hindamiseks õppijakeskseid meetodeid
  • kirjeldab vastupanuga toimetuleku viise
  • toob näiteid eneseregulatsiooni võimalustest pingelistes olukordades
  • õpetab teistele vähemalt ühte enesevaldamise viisi
  • arutleb koolitaja kutsestandardi ja eetikakoodeksi põhimõtete üle
  • analüüsib enda kompetentsust koolitajana
  • demonstreerib oma koolitajaoskusi eksamil

Väljaõppe programmi läbiviimise põhimõtted

Programm koosneb kaheksast kolmepäevalisest  õppemoodulist, kokku 24 õppepäeva  / 192 auditoorset tundi.

Praktiliste tegevuste osakaal väljaõppes on väga suur – igas moodulis viivad 2 koolitusel  osalejat koostööna praktiliselt läbi superviseeritud lühikoolituse NLP praktiku kursuse grupiga. Igale lühikoolitusele järgneb osalejate ja koolitaja tagasiside ning koolitajate eneserefleksioon.

 

Igas moodulis keskendutakse erinevate teemade käsitlemisel kolmele aspektile: koolitaja isiksuslik meisterlikkus (väärtuste ja põhimõtete teadlik kasutamine, enesejuhtimine ja eneserefleksioon), koolitaja süsteemne lähenemisviis (terviku nägemine, protsesside juhtimine ja analüüs) ja koolitaja konkreetsed tegevused (tegevuste kavandamine seoste loomiseks, uute teadmiste ja oskuste õppimiseks, õpitu harjutamiseks ja hindamiseks).

MOODULITE AJAKAVA JA KIRJELDUS

Mooduli sisu ja õpiväljundid Käsitletavad teemad
I moodul: 22.-24.09.2023

Mida tähendab koolitajaks olemine?

 

Õpiväljundid:

-võrdleb erinevaid õpikäsitlusi

-analüüsib õppimisprotsessi erinevaid faase

-koostab õppijakeskse koolituskava

 

Nüüdisaegne õpikäsitus

Täiskasvanu õppimine ja koolitamise põhimõtted

Ajusõbralik õppimine

Õppimise neli faasi

Koolituse kavandamine ja õppimisprotsessi ettevalmistamine

Täiskasvanute koolitaja eneseanalüüsi formaadi tutvustamine ja jagamine

 

Kodune iseseisev töö: Ette valmistada teema „Metaprogrammid“

II moodul: 20.-22.10.2023

Kuidas toetada inimeste õppimist?

 

Õpiväljundid:

-kavandab õppimist lähtuvalt õpi-, grupi- ja isiksusliku arengu protsessidest

-koostab koolituskava lähtuvalt õppimisprotsessi faasidest

-demonstreerib õppijakeskse lähenemisviisi kasutamist koolituse läbiviimisel

Koolituse läbiviimine ja juhtimine

Õpiprotsesside juhtimine

Grupiprotsesside arvestamine koolitamisel

Isikliku arengu protsesside suunamine

 

Kodune iseseisev töö: Ette valmistada teema „Uskumused ja ankurdamine“

 

III moodul: 10.-12.11.2023

Millised seosed on vajalikud tulemuslikuks õppimiseks?

 

Õpiväljundid:

-toob näiteid seoste tähtsusest õppimisprotsessis

-valib seoste loomiseks õppijakesksed tegevused

-õpetab teistele tulemuslikuks õppimiseks vajalikke seoseid

Õppimisprotsessi läbiviimine

Seoste loomine

Ühenduste loomine: õppija-õppija, õppija-teema, õppija-isiklikud eesmärgid, õppija-õpiväljundid, esmasuse-värskuse põhimõte

Erinevad õppijakesksed tegevused seoste loomiseks

 

Kodune iseseisev töö: Ette valmistada teema “Väärtused ja eesmärgistamine“

 

IV moodul: 8.-10.12.2023

Milliseid võimalusi on koolitajal uute teadmiste õppijakeskseks käsitlemiseks?

 

Õpiväljundid:

-rakendab aju-uuringute tulemusi uue info käsitlemisel

-valib uute teadmiste omandamiseks õppijakesksed tegevused

-kasutab interaktiivseid uue info käsitlemise viise

 

Õppimisprotsessi läbiviimine

Uute teadmiste käsitlemine koolitusel

Mõistete kaartide ja jooniste kasutamine

Interaktiivsed uued info käsitlemise viisid

Erinevad õppijakesksed tegevused uute teadmiste omandamiseks

 

 

Kodune iseseisev töö: Ette valmistada teema „Keelemudelid“

 

V moodul: 12.-14.01.2024

Kuidas harjutada uute teadmiste ja oskuste kasutamist?

 

Õpiväljundid:

-valib harjutamiseks sobivad õppijakesksed tegevused

-analüüsib mõjusa harjutamise elemente

-kohaldab õpitut koolituse ettevalmistamisel

Õppimisprotsessi läbiviimine

Harjutamise tähtsus õppimisel

Mõjusa harjutamise elemendid

Vigadest õppimine

Erinevad õppijakesksed tegevused omandatud teadmiste kasutamiseks ja uute oskuste harjutamiseks

 

Kodune iseseisev töö: Ette valmistada teema „Tajupositsioonid“ ja „Rapport“

 

VI moodul: 16.-18.02.2024

Kuidas õpitut hinnata ja rakendamist kavandada?

Õpiväljundid:

-valib õppimisprotsessi analüüsiks sobivad õppijakesksed tegevused

-koostab ülevaate koolituse tulemustest

-rakendab õppimisprotsessi hindamiseks õppijakeskseid meetodeid

Õppimisprotsessi analüüs ja hindamine

Kokkuvõtete ja järelduste tegemine

Õppijate juhitud kokkuvõtted

Õppijakeskne hindamine ja tegevusplaanid

Õpitu tähistamine õppijate juhtimisel

 

Kodune iseseisev töö: Ette valmistada teema „Mudeldamine“

 

VII moodul: 8.-10.03.2024

Kuidas koolitusel toime tulla vastupanu ja keeruliste olukordadega?

 

Õpiväljundid:

-kirjeldab vastupanuga toimetuleku viise

-toob näiteid eneseregulatsiooni võimalustest ja õppijate seisundi juhtimisest pingelistes olukordades

-õpetab teistele ühte enesevaldamise viisi

Õppimisprotsessi käigus tekkivate keeruliste olukordade ja vastupanu käsitlemine

Koolitaja eneseregulatsioon pingeolukordades

Õppijate seisundi juhtimine ja õppimist toetava õhkkonna taastamine

 

Kodune iseseisev töö:  eneseanalüüsi küsimustiku täitmine

 

VIII moodul: 5.-7.04.2024

Mida on vaja täiskasvanute  koolitaja kutse taotlemisel?

 

Õpiväljundid:

-arutleb koolitaja kutsestandardi ja eetikakoodeksi põhimõtete üle

-analüüsib enda kompetentsust koolitajana

-demonstreerib oma koolitajaoskusi eksamil

Täiskasvanute koolitaja kutsestandard ja eetikakoodeks

Koolitaja kompetentsipõhine eneseanalüüs

E-portfoolio koostamine

Koolitajaoskuste eksam: koolituse läbiviimine, eneserefleksioon ja tagasisidestamine

Õpitu pidulik tähistamine

 

 

 

 

Koolituse läbiviijad

Väljaõppe läbiviijateks  ja juhendajateks on 30-aastase koolitajakogemusega, NLP treeneri rahvusvahelist sertifikaati omavad ja/või  riiklikku täiskasvanute koolitaja kutsetunnistust tase 7 omavad koolitajad Ave Eero, Viive Einfeldt ja Külli Loomann.

 

Korraldusest

NLP Koolitaja koolitus toimub perioodil 22.september 2023 kuni 7. aprill 2024, kokku toimub kaheksa 3-päevast õppemoodulit. Koolitus toimub Pärnus, villa Wesseti konverentsiruumis, Supeluse 26, Pärnu.

Väljaõppe edukalt lõpetanutel on võimalus alustada täiskasvanute koolitaja riikliku kutse taotlemist (tase 5, 6 ja 7).

Õppemaks ja õpingute finantseerimise võimalusi

Õppemaksu suurus on 2400 EUR, millele lisandub käibemaks 480 EUR (20%), kokku 2880 EUR. Õppemaks sisaldab osalemist 8 õppemoodulil, mahukaid õppematerjale, individuaalset juhendamist, praktiliste eksamite korraldamist õpiväljundite saavutamise kontrollimiseks ja kohvipause koolituspäevadel.

Õppemaksu on võimalik tasuda maksegraafiku alusel mitmes osas.

 

Registreerumine ja info

Kursusele registreerumiseks ja tekkivatele küsimustele vastuse saamiseks kirjuta nlpinstituut@nlpinstituut.ee  või helista väljaõppekoolituse vastutavale koolitajale (ja NLP Koolitajate 4. väljaõppekursuse juhendajale): Ave Eero, mob. 56464265

Tagasiside

Uudised