TÄISKASVANUTE KOOLITAJA KOOLITUS “Koolitajameisterlikkus”
02.09 – 17.12.2022
8 kahepäevast moodulit (kokku 130 tundi)
Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides) 210 tundi, sellest:
130 tundi kontaktõpet, iseseisevat tööd 80 tundi; jaguneb kaheksaks kahepäevaseks mooduliks.
Toimub Pärnus, villa Wesseti seminariruumis
Läbiviijad: Ave Eero ja Viive Einfeldt, pikaajalise kogemusega oma valdkonna praktikud ning täiskasvanute koolitaja kutse 7. taseme omanikud.
Koolituse maksumus: 1300 eurot + km (1560 eurot käibemaksuga). Koolituse maksumus sisaldab koolitusmaterjale ja kohvipause. Koolituse eest on võimalik tasuda osade kaupa.
Sellele koolitusele kehtib tulumaksusoodustus 20% (vt Tulumaksuseadus § 26 lg 2 ja lg 21). Koolituse eest tasumine toimub arve alusel enne koolituse algust.
Koolitusele registreerimine: www.nlpinstituut.ee või e-mailil: nlpinstituut@nlpinstituut.ee
Grupi suurus: Maksimaalselt 12 inimest
ÕPIVÄLJUNDID
Koolituse läbinu:
-võrdleb erinevaid õpikäsitlusi
-analüüsib õppimisprotsessi erinevaid faase
-koostab õppijakeskse koolituskava arvestades õppimisprotsessi faase
-kavandab õppimist lähtuvalt õpi-, grupi- ja isiksusliku arengu protsessidest
-demonstreerib õppijakeskse lähenemisviisi kasutamist koolituse läbiviimisel
-toob näiteid seoste tähtsusest õppimisprotsessis
-valib seoste ja uute teadmiste omandamiseks õppijakeskseid tegevusi
-rakendab uue info käsitlemisel aju-uuringute tulemusi ja interaktiivseid viise
-analüüsib mõjusa harjutamise elemente
-valib õppimisprotsessi analüüsiks sobivaid õppijakeskseid tegevusi
-koostab ülevaate koolituse tulemustest
-rakendab õppimisprotsessi hindamiseks õppijakeskseid meetodeid
-kirjeldab vastupanuga toimetuleku viise
-toob näiteid eneseregulatsiooni võimalustest pingelistes olukordades
-arutleb koolitaja kutsestandardi ja eetikakoodeksi põhimõtete üle
-analüüsib enda kompetentsust koolitajana
-demonstreerib oma koolitajaoskusi eksamil
Koolitaja väljaõpe põhineb õppimist käsitlevatel aju-uuringutel, kaasaegsel õpiteoorial ning süsteemsel õppijakesksel õpi- ja õpetamismetoodikal (S. L. Bowman jt). Koolitusel arendatakse täiskasvanute koolitaja kompetentse ning soovi korral valmistutakse täiskasvanute koolitaja kutse taotlemiseks. Koolitusel läbitakse täiskasvanute koolitaja kutse ja 6. taseme kompetentsid.
Igas moodulis keskendutakse erinevate teemade käsitlemisel kolmele aspektile: koolitaja isiksuslik meisterlikkus (väärtuste ja põhimõtete teadlik kasutamine, enesejuhtimine ja eneserefleksioon), koolitaja süsteemne lähenemisviis (terviku nägemine, protsesside juhtimine ja analüüs) ja koolitaja konkreetsed tegevused (tegevuste kavandamine seoste loomiseks, uute teadmiste ja oskuste õppimiseks, õpitu harjutamiseks ja hindamiseks).
Koolituse käigus saavad osalejad rakendada koolitajaoskusi grupitöödes, simulatsioonides ja lühikoolituste läbiviimisel, millele järgneb osalejate ja koolitaja tagasiside ning koolitajate eneserefleksioon.
MOODULITE TOIMUMISAJAD JA TEEMAD
I moodul 02.-03.09.2022: Mida tähendab koolitajaks olemine?
Nüüdisaegne õpikäsitus
Täiskasvanu õppimine ja koolitamise põhimõtted
Ajusõbralik õppimine
Õppimise neli faasi
Koolituse kavandamine ja õppimisprotsessi ettevalmistamine
Täiskasvanute koolitaja eneseanalüüsi formaadi tutvustamine ja jagamine
II moodul 23.-24.09.2022: Kuidas toetada täiskasvanute õppimist?
Koolituse läbiviimine ja juhtimine
Õpiprotsesside juhtimine
Grupiprotsesside arvestamine koolitamisel
Isikliku arengu protsesside suunamine
III moodul 07.-08.10.2022: Milliste seoste loomine on vajalik tulemuslikuks õppimiseks?
Õppimisprotsessi läbiviimine: seoste loomine
Ühenduste loomine: õppija-õppija, õppija-teema, õppija-isiklikud eesmärgid, õppijaõpiväljundid
Esmasuse-värskuse põhimõte
Erinevad õppijakesksed tegevused seoste loomiseks
IV moodul 21.-22.10.2022: Kuidas uusi teadmisi õppijakeskselt käsitleda?
Õppimisprotsessi läbiviimine: uute teadmiste käsitlemine koolitusel
Mõistete kaartide ja jooniste kasutamine
Interaktiivsed uued info käsitlemise viisid
Erinevad õppijakesksed tegevused uute teadmiste omandamiseks
V moodul 04.-05.11.2022: Kuidas harjutada uute teadmiste ja oskuste kasutamist?
Õppimisprotsessi läbiviimine: harjutamise tähtsus õppimisel
Mõjusa harjutamise elemendid
Vigadest õppimine
Erinevad õppijakesksed tegevused omandatud teadmiste kasutamiseks ja uute oskuste harjutamiseks
VI moodul 18.-19.11.2022: Kuidas õpitut hinnata ja rakendamist kavandada?
Õppimisprotsessi analüüs ja hindamine
Kokkuvõtete ja järelduste tegemine
Õppijate juhitud kokkuvõtted
Õppijakeskne hindamine ja tegevusplaanid
Õpitu tähistamine õppijate juhtimisel
VII moodul 02.-03.12.2022: Kuidas koolitusel toime tulla vastupanu ja keeruliste olukordadega?
Õppimisprotsessi käigus tekkivate keeruliste olukordade ja vastupanu käsitlemine
Koolitaja eneseregulatsioon pingeolukordades
Õppijate seisundi juhtimine ja õppimist toetava õhkkonna taastamine
VIII moodul 16.-17.12.2022: Mida on vaja täiskasvanute koolitaja kutse taotlemisel ja taastõendamisel?
Täiskasvanute koolitaja kutsestandard ja eetikakoodeks
Koolitaja kompetentsipõhine eneseanalüüs
Koolitajaoskuste eksam: lühikoolituse läbiviimine, eneserefleksioon ja tagasisidestamine
Õpitu pidulik tähistamine
MTÜ Eesti NLP Instituut on Töötukassa koolituskaardi koostööpartner ning Eesti Täiskasvanute Koolitajate Assotsiatsiooni Andras liige.
Tagasiside
Uudised