Teadvelolekupõhine OMAKSVÕTMISE JA PÜHENDUMISE TREENING – ACT (Mindfulness based Acceptance and Commitment Therapy) 8-nädalane (24 tundi) praktiline kursus Elu on julge seiklus või mitte midagi. /Helen Keller/ Kursus algab 8.novembril 2016 Tallinnas


Oodatav tulemus: Koolituse käigus omandatavate meetodite ja strateegiate rakendamisel suureneb eneseaktsepteerimine ja psühholoogiline paindlikkus.

Kursuse toimumise aeg: Kursus toimub seitsmel järjestikusel teisipäeval ja 8. kohtumine toimub 1,5 kuu möödudes, taas teisipäeval. Iga kohtumine kestab kokku 2,5 – 3 tundi. Kohtumiste vahele jääval ajal on võimalik õpitud oskusi igapäevastes elulistes situatsioonides „lihvida“ ja koolitajaga interneti vahendusel tekkinud küsimuste üle arutleda.

 2016.a. novembris algav ACT kursus toimub järgmistel kuupäevadel:

8.november, 15. november, 22. november, 29. november, 6. detsember, 13. detsember, 20. detsember 2016 ja 7. veebruar 2017, toimumise kellaaeg: 18.00 – 21.00.

Grupi suurus: maksimaalselt 16 inimest

Kursusele registreerimine on avatud kuni 30.10.2016 või grupi täitumiseni: Oma osalemissoovist saad teada anda e-mailil eeroave@gmail.com

 Osaleja investeering: Kokku 240 eurot (200 + 20% km), võimalik tasuda kahe osamaksena.

 Koolituse läbiviija: Ave Eero

Toimumise koht: Ovaalstuudio ruum „Päike“, Toompuiestee 4, Tallinn

Majja sissepääs on Kaarli puiestee poolsest küljest, kõige enam Vabaduse väljaku poole jäävast uksest. Maja välisukse kõrval on silt Ovaalstuudio – liftiga/jala 5  korrusele. Vajutus uksekellale ja oletegi kohal. Stuudio välisuks on automaatselt lukustuv.

 Asukoht kaardil:

https://www.google.ee/maps/place/Ovaalstuudio/@59.4322036,24.7355349,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x4692949c8662c5eb:0x8b2ebb20f13647e4!8m2!3d59.4322009!4d24.7377236

Parkimine: Lähim parkla Wismari tn 13/Toompuiestee 15, 24/7 €3,CP13. 3 minutiline jalutuskäik stuudiost.

Ovaalstuudio eripära ja võimalused:

Koduleht: www.ovaal.ee

1) Ovaaltuudio ruumides liigutakse sokkides või vahetusjalatsites.

2) Ovaalstuudios on ainulaadse disaini ja mugavusega ruumid, kus põhjamaiselt karge ja maailma kultuuride eksootika ühendub uueks tervikuks.

3) Soovi korral on võimalik osta endale ja nautida oakohvi (cappuccino, caffe latte, espresso, must kohv) ja teed (roheline, valge, must, mate,taime)  2.50€

Kohtumiste ülesehitus: Iga kohtumine sisaldab teemasse sissejuhatavaid interaktiivseid lühiloenguid, praktilisi harjutusi ACT protsessidest ja meetoditest kogemuse saamiseks ja endale omaseks muutmiseks, harjutuste järgset kogemuste jagamist, kohtumist kokkuvõtvat küsimustiku täitmist, soovitusi kohtumiste vaheliseks ajaks.

KURSUSE KIRJELDUS

ACT- i „tööriistakastis“ on teadusuuringutel põhinevad meetodid, praktilised ja tõhusad strateegiad, kuidas maailma mõista, aktsepteerida ja omaks võtta sellisena nagu ta on ning teadvelolekuoskused mõtete ja tunnetega tõhusaks toimetulekuks.

ACT-i keskne filosoofia on kenasti kokku võetud selguse väljakutses:

Arenda …

… julgust, et lahendada lahendatavaid probleeme,

… selgust, et aktsepteerida lahendamatuid probleeme,

… tarkust, et nende vahel vahet teha.

Käesolev kursus sarnaneb reisile võõral maal: suur osa tundub võõras ja uus. Teised asjad näivad tuttavad, ent mõneti teistsugused. Mõnikord võid kohata väljakutseid või raskusi, teine kord põnevust ja lõbu. Võta sel reisil endale aega. Ära torma edasi, vaid naudi seda täiega. Peatu, kui avastad midagi huvitavat või ebatavalist. Uuri seda sügavuti ja õpi nii palju kui võimalik.

Sellest koolitusest saad parima, kui rakendad ACT-i meetodeid ja strateegiaid enda peal. Mida enam kasutad neid võimalusi enda jaoks oluliste teemade puhul ja kooskõlas oma isiklike väärtustega, seda enam saad aru, kuidas ACT toimib sinu elu külluslikumaks, täisväärtuslikumaks ja tähendusrikkamaks muutmisel. Rakenda ja proovi ise järele. Elamisväärse elu loomine on suur ettevõtmine, nii et palun võta endale aega, et seda väärtustada.

Hoia seda koolitust läbides avatud meelt ning proovi õpitavaid meetodeid ja strateegiaid nagu uut rõivakomplekti.

KURSUSE PROGRAMM

  1. NÄDAL: Teadvelolekupõhine Omaksvõtmise ja Pühendumise treeningu (ACT) võimalused – mida kasulikku võid siit saada – 8.november 2016

Eesmärk: Tutvuda ACT põhiprotsesside ja põhimõtetega.

Mida kujutab endast teadvelolekupõhine Omaksvõtmise ja Pühendumise treening (lühendatult ACT) – ajalugu, aluspõhimõtted ja teadustöö

Psühholoogilise paindlikkuse suurendamise teed

Muutuste protsessipõhine mudel

Kui paljut saame oma elus kontrollida?

Teadvelolekuoskused (mindfulness)

Valikupunkti ja märklaua mudelid

  1. NÄDAL: Raskete mõtete-tunnetega toimetulek – oska eraldada end oma mõtetest ja tunnetest – 15.november 2016

Eesmärk: Õppida vähendama mõtete-tunnete ebasoodsat mõju oma elus.

Kuidas mõtted ja tunded võivad meid lõksu püüda?

Kuidas end mõtete-tunnete konksu otsast „lahti haakida“?

Tajumusliku ühtesulamise kuus kategooriat

Kogemuslik vältimine versus teadvelolek

Kasulikud defusioonitehnikad

Metafoorid muutuste teenistuses

  1. NÄDAL: Käesoleva hetkega ühenduse loomine – valda kohalolemise kunsti – 22.november 2016

Eesmärk: Õppida rakendama teadvelolekuoskusi igapäevaelus.

Teadveloleku „kolmnurk“: tähelepanu, hoiak, kavatsus

Paindliku tähelepanu treenimine

Teadveloleku lihtne „valem“

Tegevuse / käitumise funktsionaalsuse märkamine

Igapäevased teadvelolekuoskuste harjutamise võimalused

Metafoor „Elu kui lavashow“

  1. NÄDAL: Väärtused – tea, mis sulle korda läheb – 29.november 2016

Eesmärk: Kasutada väärtusi sisemise motivatsiooni käivitajate ja tegevuste suunajana.

Mis on ja mis ei ole väärtused?

Väärtuste ja eesmärkide erinevus

Kuidas oma väärtustega ühenduda?

Piits või präänik?

Mõjusad küsimused väärtuste väljaselgitamiseks

Kuidas väärtused seovad kokku eesmärgid ja tegevused?

  1. NÄDAL: Pühendunud tegevus – tee seda, mis toimib – 6.detsember 2016

Eesmärk: Harjutada eesmärkide püstitamist ja tegevusplaani koostamist, õppida tundma takistuste ületamise võimalusi.

Eesmärgipüstituse „mutrid ja poldid“

Miks tasub mõelda „väikselt“?

Enesetõhususe kogemuse olulisus

Metafoorid „Doominoefekt“ ja „Skulptuur“

Takistuste ületamine – FEAR ja DARE mudelid

Väärtustest juhinduv probleemilahendus

  1. NÄDAL: Aktsepteerimine – avane sellele, mis on – 13.detsember 2016

Eesmärk: Teadvustada aktsepteerimise tähendus ja harjutada enese vastu lahke olemist.

Aktsepteerimine ja pseudoaktsepteerimine

Aktsepteerimise esimesed sammud

Mis on „loov lootusetus“ ja kuidas seda enda hüvanguks kasutada?

Võitluslüliti ja „Vesiliiva“ metafoor

Metafoor „Koletised paadis“

Enese vastu lahke olemise tähtsus

  1. NÄDAL: Vaatlev mina – vali sobiv perspektiiv – 20.detsember 2016

Eesmärk: Õppida vaatenurkade vahetamist ja jäiga enesekontsptsiooni avardamist.

Kuidas luua kontakt „vaatleva minaga“?

Oma märkamise märkamine

Kontseptualiseeritud mina ja vaatleva mina erinevus

Metafoor „Dokumentaalfilm Aafrikast“

Ühenduse tugevdamine oma spirituaalse poolega

Enesehinnang versus eneseusaldus

  1. NÄDAL: Psühholoogiline paindlikkus – tantsi läbi erinevate ACT protsesside – 7.veebruar 2017

Eesmärk: Õppida rakendama teadvelolekuoskusi igapäevaelus.

ACT protsesside paindlik kasutamine

Kuustahuka tants – erinevate protsesside vahelised seosed

Psühholoogilise paindlikkuse valem

Kibestumine, vimm, andestamine

Eneseanalüüs ACT põhiprotsesside omandamisest

Mis saab edasi?

ave-act

Lühidalt minu senisest teekonnast teadveloleku rajal:

  • ACT Inner Circle – a six month supportive mentoring experience, Russ Harris jt (2016 – )
  • Teadvelolekupõhine Omaksvõtmise ja Pühendumise Teraapia, ACT Advanced Course, Russ Harris (2016)
  • Teadvelolekupõhine Omaksvõtmise ja Pühendumise Teraapia, ACT for Beginners, Russ Harris (2016)
  • 8-nädalane teadveloleku kogemuslik kursus: Vaikuseminutite teadveloleku kursuse juhendajate koolitus, MTÜ Vaikuseminutid, 56 tundi, Helena Väljaste (2016)
  • Meistriklass: Mindfulness`i kasutamine ettevõtete igapäevatöös ja juhtimises, Kalapa Leadership Academy, 8 tundi, Chris Tamdjidi
  • Vinyasa ja asthanaga jooga, Ly Tolberg (2015 – )
  • Vaikuseminutite (tähelepanu ja meelerahu) koolitaja koolitus, Avatud Meele Instituut, 200 tundi, Helena Väljaste, Helena Lass, Nelli Jung, Halliki Harro Loit, Merike Mitt, Koidu Tani Jürisoo Sigrid Melts (2015)
  • Teadliku muutuse kunst I-V, MTÜ Lilleoru, Ingvar Villido (2013-2014)
  • Babadži krija hatha jooga, Annika Nõmberg (2012 – )

Tagasiside

Uudised